X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Każde religijne tabu wiąże się ściśle z kultem, albowiem słowo  tabu" oznacza
również  święty". Chrześcijaństwo, w którym to głównym tabu jest seks, wiąże
się oczywiście z kultem seksu w negatywnym znaczeniu tego słowa, albowiem
każda religia, która w swych koncepcjach zapomina o naturze własnego boga,
staje się niczym więcej nizli zbiorem przesądów.
Starożytni %7łydzi za imię boże uważali J HVH (wymawiane jako Jod He
Vau He). Zawiera ono w sobie prawdopodobnie najwspanialszą formułę symbo�
lizującą całą naturę i najwyższe sekrety magii. Jod symbolizuje ideę Boga pod
postacią pierwotnego ojca, solarno-falliczną kreatywną wolę bądz żywioł ognia.
He przedstawia Boga jako matkę, żeńską zasadę rozrodczą, pasywną wolę bądz
51
żywioł wody. Vau to Bóg-Syn, męskie dziecko ojca i matki (Apofis lub Horus
w formule IAO) i symbolizuje wolę, by iść, powietrze. Końcowe He to córka, Ba-
balon, Ta, Która ma nadejść, ziemia, panna, która jednoczy się ze swym ojcem
stymuluje go i ponownie rozpoczyna proces zapłodnienia. Takim oto sposobem
zamyka się cykl , a powtarzający się proces staje się wiecznością i zawiera w so�
bie nasienie wszelkich możliwości.
O prawdziwej wymowie tetragrammatonu, czyl i wspomnianego powy�
żej bożego imienia, napisano wiele nonsensownych rzeczy. Prawdziwa wyir.
wiąże się z właściwym zrozumieniem cyklu i jego zastosowaniem w celu wpro�
wadzenia zmian w zarówno materialnym jak i niematerialnym wszechświecie.
Formuła, o której tu mowa stanowi podstawę i rdzeń naszego systemu nauczania.
Posiada potężną moc, co zademonstrujemy zaawansowanym studentom. W tej
chwili wystarczy odnieść jej zastosowanie do omówienia podstawowych magicz�
nych broni.
Różdżka odnosi się do litery Jod i wiąże się z kreatywną wolą, ogniem,
tarotową kartą przedstawiającą Magusa, enochiaóską formułą BI TOM i sefirą
Chokma na Drzewie %7łycia. Jako broń symbolizuje wolę adepta, jego wyobraz: 5
i moc falliczną. To ona budzi do życia jego sekretnąjazń i kieruje go na ścieżki
ku przygodzie. Tu właśnie zmierzy się on ze strachem i obrzydzeniem, grozą
znanego, fałszywąjaznią stojącą przeciwko nieznanemu i przeciwko prawdzi u a
jazni. Odnajdzie zwątpienie, dumę, fałszywą pokorę i prawość, pozorny sukceą
tchórzliwy sentymentalizm, niepohamowaną żądzę oraz wszelkie iluzje i pol
które stanowią poważną przeszkodę na ścieżce. Spotka się z Umysłem, owyi
starym, wiecznie szepczącym, wiecznie wątpiącym kłamcą-smokiem, ojcem ilu�
zji, cesarzem ciem. Przeciwko tym wszystkim strasznym siłom mag wyposażony
jest jedynie we własną wolę - nie zna bowiem jeszcze miłości - która stano�
wi rdzeń jego inkarnacji, cel, dzięki któremu istnieje. Nawet pierwszy krok na
ścieżce wabi grożące nam potwory, albowiem zdają one sobie doskonale sprawę
z tego, iż zostaną opanowane przez tych, którzy wytrwają w swej wędrówce.
Ta cienka linia, ta mroczna i ginąca w ciemnościach droga stanowi punkt opar�
cia, który porusza całym wszechświatem. Na jej końcu znajduje się totalna jazń
wędrowca, który staje się mistrzem władającym gwiazdami, jest Panem Nocy
i posiada wszelką moc. Droga ta okaże się łatwa i naturalna dla tych, którzy są
naturalni i posiadają w sobie wystarczającą czystość, by w każdym zaobserwo�
1
wanym zjawisku dostrzec Coś. O tym opowiemy w innym miejscu.
Jedną z metod pracy z żywiołami jest inwokacja. W niej to, jak w każdej
innej naukowej procedurze, najważniejszymi z wymogów są: wiedza ekspery�
mentatora, j akość wykorzystywanych narzędzi oraz staranna dbałość o szczegó�
ły. Inwokacja, używając uproszczonego i niezbyt adekwatnego porównania, jest|
Fragment opisujący pozostałe tizy magiczne bronie, tj. Kielich, Miecz i Pentakl. zaginął. Czytelnika zain�
teresowanego formułą czterech broni żywiołów odsyłamy do licznej literatury dostępnej w języku polskim,
a szczególnie do książek Aleistera Crowleya - przyp tłum.
52
formą  dostrojenia" do tego, czego pragniemy oraz formą  odłączenia" od tych
rzeczy, które stanowią przeciwieństwo celu operacji. Osiągnięciu tego celu służy
formuła kręgu, zakreślanego fizycznie bądz dzięki wykonaniu wstępnego wypę�
dzającego rytuału pentagramu. Ołtarz przedstawia wyświęcone ciało maga.
Rytuał heksagramu wiąże się z otwarciem świątyni i przywołaniem do
niej pożądanej mocy. Podstawowe inwokacje, takie jak Inwokacja Nienarodzo�
nego, przywołują cztery moce, nad którymi panuje duch. Symbole, talizmany,
bronie i imiona, które wybieramy, doskonale korespondują z naturą przywoływa�
nych sił, a zatem całe dzieło polega na idei ogniskowania. Można powiedzieć, iż
rytuał ma za zadanie dostrojenie umysł u maga do pewnej konkretnej idei. Mag
reaguje dzięki temu w równie konkretny sposób, materializując tę ideę dzięki
cnocie swej mocy. We wszystkich przypadkach dotyczących tego typu prac prob�
lem polega na formułowaniu i wyzwalaniu odpowiedniej ilości energii, którą na�
leży dodatkowo ukierunkować w dane miejsce.
W realizacji celu przeszkadza nam strach, ograniczenie, nawyk i igno�
rancja, które rozpraszają energię i marnująjąw wewnętrznych konfliktach. W sy� [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qus.htw.pl





  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.