[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Każde religijne tabu wiąże się ściśle z kultem, albowiem słowo  tabu" oznacza
również  święty". Chrześcijaństwo, w którym to głównym tabu jest seks, wiąże
się oczywiście z kultem seksu w negatywnym znaczeniu tego słowa, albowiem
każda religia, która w swych koncepcjach zapomina o naturze własnego boga,
staje się niczym więcej nizli zbiorem przesądów.
Starożytni %7łydzi za imię boże uważali J HVH (wymawiane jako Jod He
Vau He). Zawiera ono w sobie prawdopodobnie najwspanialszÄ… formuÅ‚Ä™ symbo¬
lizującą całą naturę i najwyższe sekrety magii. Jod symbolizuje ideę Boga pod
postacią pierwotnego ojca, solarno-falliczną kreatywną wolę bądz żywioł ognia.
He przedstawia Boga jako matkę, żeńską zasadę rozrodczą, pasywną wolę bądz
51
żywioł wody. Vau to Bóg-Syn, męskie dziecko ojca i matki (Apofis lub Horus
w formule IAO) i symbolizuje wolę, by iść, powietrze. Końcowe He to córka, Ba-
balon, Ta, Która ma nadejść, ziemia, panna, która jednoczy się ze swym ojcem
stymuluje go i ponownie rozpoczyna proces zapłodnienia. Takim oto sposobem
zamyka siÄ™ cykl , a powtarzajÄ…cy siÄ™ proces staje siÄ™ wiecznoÅ›ciÄ… i zawiera w so¬
bie nasienie wszelkich możliwości.
O prawdziwej wymowie tetragrammatonu, czyl i wspomnianego powy¬
żej bożego imienia, napisano wiele nonsensownych rzeczy. Prawdziwa wyir.
wiąże siÄ™ z wÅ‚aÅ›ciwym zrozumieniem cyklu i jego zastosowaniem w celu wpro¬
wadzenia zmian w zarówno materialnym jak i niematerialnym wszechświecie.
Formuła, o której tu mowa stanowi podstawę i rdzeń naszego systemu nauczania.
Posiada potężną moc, co zademonstrujemy zaawansowanym studentom. W tej
chwili wystarczy odnieść jej zastosowanie do omówienia podstawowych magicz¬
nych broni.
Różdżka odnosi się do litery Jod i wiąże się z kreatywną wolą, ogniem,
tarotową kartą przedstawiającą Magusa, enochiaóską formułą BI TOM i sefirą
Chokma na Drzewie %7łycia. Jako broń symbolizuje wolę adepta, jego wyobraz: 5
i moc falliczną. To ona budzi do życia jego sekretnąjazń i kieruje go na ścieżki
ku przygodzie. Tu właśnie zmierzy się on ze strachem i obrzydzeniem, grozą
znanego, fałszywąjaznią stojącą przeciwko nieznanemu i przeciwko prawdzi u a
jazni. Odnajdzie zwątpienie, dumę, fałszywą pokorę i prawość, pozorny sukceą
tchórzliwy sentymentalizm, niepohamowaną żądzę oraz wszelkie iluzje i pol
które stanowią poważną przeszkodę na ścieżce. Spotka się z Umysłem, owyi
starym, wiecznie szepczÄ…cym, wiecznie wÄ…tpiÄ…cym kÅ‚amcÄ…-smokiem, ojcem ilu¬
zji, cesarzem ciem. Przeciwko tym wszystkim strasznym siłom mag wyposażony
jest jedynie we wÅ‚asnÄ… wolÄ™ - nie zna bowiem jeszcze miÅ‚oÅ›ci - która stano¬
wi rdzeń jego inkarnacji, cel, dzięki któremu istnieje. Nawet pierwszy krok na
ścieżce wabi grożące nam potwory, albowiem zdają one sobie doskonale sprawę
z tego, iż zostaną opanowane przez tych, którzy wytrwają w swej wędrówce.
Ta cienka linia, ta mroczna i ginÄ…ca w ciemnoÅ›ciach droga stanowi punkt opar¬
cia, który porusza całym wszechświatem. Na jej końcu znajduje się totalna jazń
wędrowca, który staje się mistrzem władającym gwiazdami, jest Panem Nocy
i posiada wszelką moc. Droga ta okaże się łatwa i naturalna dla tych, którzy są
naturalni i posiadajÄ… w sobie wystarczajÄ…cÄ… czystość, by w każdym zaobserwo¬
1
wanym zjawisku dostrzec CoÅ›. O tym opowiemy w innym miejscu.
Jedną z metod pracy z żywiołami jest inwokacja. W niej to, jak w każdej
innej naukowej procedurze, najważniejszymi z wymogów sÄ…: wiedza ekspery­
mentatora, j akość wykorzystywanych narzÄ™dzi oraz staranna dbaÅ‚ość o szczegó­
ły. Inwokacja, używając uproszczonego i niezbyt adekwatnego porównania, jest|
Fragment opisujÄ…cy pozostaÅ‚e tizy magiczne bronie, tj. Kielich, Miecz i Pentakl. zaginÄ…Å‚. Czytelnika zain­
teresowanego formułą czterech broni żywiołów odsyłamy do licznej literatury dostępnej w języku polskim,
a szczególnie do książek Aleistera Crowleya - przyp tłum.
52
formą  dostrojenia" do tego, czego pragniemy oraz formą  odłączenia" od tych
rzeczy, które stanowią przeciwieństwo celu operacji. Osiągnięciu tego celu służy
formuÅ‚a krÄ™gu, zakreÅ›lanego fizycznie bÄ…dz dziÄ™ki wykonaniu wstÄ™pnego wypÄ™¬
dzającego rytuału pentagramu. Ołtarz przedstawia wyświęcone ciało maga.
Rytuał heksagramu wiąże się z otwarciem świątyni i przywołaniem do
niej pożądanej mocy. Podstawowe inwokacje, takie jak Inwokacja Nienarodzo­
nego, przywołują cztery moce, nad którymi panuje duch. Symbole, talizmany,
bronie i imiona, które wybieramy, doskonale korespondujÄ… z naturÄ… przywoÅ‚ywa¬
nych sił, a zatem całe dzieło polega na idei ogniskowania. Można powiedzieć, iż
rytuał ma za zadanie dostrojenie umysł u maga do pewnej konkretnej idei. Mag
reaguje dzięki temu w równie konkretny sposób, materializując tę ideę dzięki
cnocie swej mocy. We wszystkich przypadkach dotyczÄ…cych tego typu prac prob¬
lem polega na formuÅ‚owaniu i wyzwalaniu odpowiedniej iloÅ›ci energii, którÄ… na¬
leży dodatkowo ukierunkować w dane miejsce.
W realizacji celu przeszkadza nam strach, ograniczenie, nawyk i igno­
rancja, które rozpraszajÄ… energiÄ™ i marnujÄ…jÄ…w wewnÄ™trznych konfliktach. W sy¬ [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qus.htw.pl